Menestyminen edellyttää jatkuvaa oppimista ja kehittymistä

Jatkuva oppiminen sekä mahdollisuus saada uusinta tietoa ja työvälineitä ovat tärkeitä asioita niin oman kehittymiseni kuin yrityksen menestymisen kannalta, sanoo Asuntosäätiön toimitusjohtaja ja omaa KiRa EMBA -tutkintoaan suorittava Esa Kankainen

EsaKankainen1200x627

Kiinteistö- ja rakennusalan Executive MBA, KiRa EMBA, on Kiinkon ja Tampereen yliopiston johtamiskorkeakoulun yhteistyössä järjestämä liikkeenjohtamisen koulutus. Koulutusohjelman tavoitteena on parantaa yritystoiminnan kehittymisen ja menestymisen edellytyksiä.  

KiRa EMBA on suunnattu kiinteistö- ja rakennusalan johtotehtävissä toimiville henkilöille. Koulutuksen ohjelma keskittyy johtamisen kehittämiseen kolmella eri osa-alueella, jotka liittyvät liiketoimintaosaamisen ja strategisen ajattelun kehittämiseen, ihmisten johtamiseen sekä yksilön kehittymiseen ja johtajana kasvamiseen.

– Jatkuva oppiminen sekä mahdollisuus saada uusinta tietoa ja työvälineitä ovat tärkeitä asioita niin oman kehittymiseni kuin yrityksen menestymisen kannalta, sanoo Asuntosäätiön toimitusjohtaja ja omaa KiRa EMBA -tutkintoaan suorittava Esa Kankainen.

– Johtaminen on asia, johon kannattaa kouluttautua, Kankainen toteaa.

”Maailma muuttuu koko ajan”

Asuntosäätiö on vuonna 1951 perustettu säätiö, jonka tavoitteena on luoda ihmisille hyviä asuinympäristöjä. Säätiö on tällä hetkellä Suomen neljänneksi suurin asuinkiinteistöjen omistaja noin 17 000 asunnollaan 31 eri paikkakunnalla.

– Asunnoissamme asuu noin 40 000 ihmistä. Tässä työssä tärkeintä on asukkaiden tarpeiden ymmärtäminen ja heidän tarpeensa täyttävien palveluiden kehittäminen, Kankainen summaa.

– Maailma muuttuu koko ajan. Jos tässä muuttuvassa toimintaympäristössä haluaa pärjätä, on vain pakko kehittää itseään ja hakea eväitä menestymiseen, hän painottaa.

Laajempi käsitys johtamisesta

Kankaisen mukaan KiRa EMBA -koulutusohjelma on sisällöltään monipuolinen. Kouluttajien ja muiden koulutukseen osallistuvien kautta on löytynyt myös hyviä mahdollisuuksia kasvattaa omaa kontaktiverkostoa.

– Itselleni mielenkiintoisinta ovat ehkä liiketoimintasuunnitteluun, strategiaan ja prosessien kehittämiseen liittyvät asiat. Tulossa on myös henkilökohtaiseen kehittymiseen ja henkilökunnan johtamiseen liittyviä asioita, jotka
kiinnostavat kovasti, Kankainen kertoo.

– Toivon, että saan koulutuksen kautta laajemman käsityksen johtamisesta, siihen liittyviä uusia työkaluja sekä tietysti hyvän kontaktiverkoston, josta on varmasti hyötyä myös tulevaisuudessa.